Kumppanuudet kantavat vaaleissa
Oman Suomi liikkeessä -ohjelmansa lisäksi SKAL on mukana useammissa kumppanikampanjoissa. Yksi laajimmista on LiikenneSuomi-kampanja, jossa rinnallamme ovat Linja-autoliitto ja Suomen
Oman Suomi liikkeessä -ohjelmansa lisäksi SKAL on mukana useammissa kumppanikampanjoissa. Yksi laajimmista on LiikenneSuomi-kampanja, jossa rinnallamme ovat Linja-autoliitto ja Suomen
Vuodesta 2022 voisi sanoa edesmenneen kuningatar Elisabetin kuuluisin sanoin, että se oli annus horribilis, kamala vuosi. Venäjän käynnistämää järjetöntä sotaa
Eduskuntavaalit järjestetään 2.4.2023. Polttoaineen hinta, kiristyvä verotus ja rapautuva liikenneinfra haastavat liikenne- ja logistiikka-alaa tulevalla vaalikaudella. Uuden hallituksen on varmistettava
Tavaraliikenteen ajankohtaispäivä kokosi virastojen ja järjestöjen asiantuntijoita keskustelemaan alan kiinnostavimmista teemoista. Päivän aikana puhututtivat muun muassa tulevaisuuden käyttövoimat, päästövähennystavoitteiden saavuttaminen
Tänä vuonna on juhlittu merkittävien jäsenjärjestöjemme tasakymppisiä ja sehän sopii, sillä tämä pimeä vuodenaika suorastaan huutaa juhlia. Iloista humua tihkui
Yli kymmenen vuotta sitten, syyskuussa 2011 SKAL esitti eduskunnan valtiovarainvaliokunnalle polttoaineveron palautusjärjestelmää ammattiliikenteelle, jotta viennille haitallista kuljetuskustannusten nousua voidaan ehkäistä.
Trygg Trafikk on Norjan vastine Liikenneturvalle. Ennen 0-vision lanseerausta 1990-luvulla Norjan tieliikenteessä menehtyi vuosittain keskimäärin 306 henkilöä. Vuonna 2000 asetetun liikennekuolemien
Toista kertaa järjestetty SKAL Forum kokosi yhteen noin 150 kuljetusalan ammattilaista ja liikenteen vaikuttajaa. Tapahtuma alkoi järjestökurssilla perjantaina 28.10. ja
Yleinen oppivelvollisuus täytti viime vuonna sata vuotta. Muistan, kuinka aikoinaan Pisatuloksia jännitettiin ja sitten iloittiin. Suomi oli kärjessä tuossa yläkoululaisten
Huhtalan veljeskolmikko Petri, Janne ja Jani syntyivät maatilalle Kokkolassa. Isä Eero Huhtala aloitti kuljetustoiminnan vuonna 1978. Vuonna 2001 kommandiittiyhtiö muutettiin
Suomen maantieverkkoa pystytään kuluvana vuonna päällystämään vain noin 2 300 tiekilometriä. Vuonna 2023 ollaan jäämässä jälkeen tästäkin tasosta. Jotta tiestön
SKALin toimenpiteet 3.1.2022 teimme valtioneuvostolle esityksen ammattidieselin käyttöönotostaEsityksemme vastaanottajina olivat ministerit Annika Saarikko, Mika Lintilä ja Timo Harakka. Perustelimme ammattidieselin